Przed rozpoczęciem korzystania z serwisu internetowego www.flotamenago.pl Usługobiorcy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu.
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
WWW.FLOTAMENAGO.PL
- Postanowienia ogólne
- Definicje
- Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Tryb postępowania reklamacyjnego
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
- Własność intelektualna
- Odpowiedzialność
- Gwarancja SLA
- Postanowienia końcowe
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Serwis internetowy działający pod adresem www.flotamenago.pl prowadzony jest przezVINVE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000750371: NIP: 7133099610 REGON: 381381805, kapitał zakładowy: 50.000 zł, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. 25 Czerwca 45, 26-600 Radom, adres poczty elektronicznej (e-mail):biuro@flotamenago.pl, tel. +48 511 291 511
- Serwis www.flotamenago.pl stanowi system służący zarządzaniu pojazdami prywatnymi Użytkowników lub flotami firmowymi przedsiębiorców zarejestrowanych w Serwisie idziała na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w usłudze SaaSprzez Serwis www.flotamenago.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu www.flotamenago.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827);
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
II. DEFINICJE
- FORMULARZ REJESTRACJI - formularz dostępny na stronie internetowej Serwisu pod adresem: www.flotamenago.pl, umożliwiający stworzenie Konta. Formularz Rejestracji umożliwia stworzenie Konta odpowiadającego konkretnemu Użytkownikowi.
- FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie internetowej Serwisu pod adresem: www.flotamenago.pl, umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
- KONTO (PROFIL) – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz poufnym hasłem Usługobiorcy, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy. Warunkiem niezbędnym do założenia Konta w Serwisie jest zapoznanie się i akceptacja Regulaminu oraz naciśnięcie linku aktywacyjnego przesłanego w e-mailu po wypełnieniu Formularza Rejestracji. Użytkownik jest odpowiedzialny za poufność swojego hasła.
- KLIENT - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usług Elektronicznych.
- KONSUMENT - osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie
i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Serwisu. - OKRES ABONAMENTOWY – czas, na jaki została wykupiona usługa świadczona przez Usługodawcę, liczony wg miesięcy (6 miesięcy, 12 miesięcy, 24 miesiące, 36 miesięcy) – przy czym rok to 365 następujących po sobie dni kalendarzowych, chyba że strony postanowiły inaczej z uwagi na specyfikę określonej usługi. Jeśli usługa opłacona jest w kwocie wyższej niż jeden Okres Abonamentowy, przyjmuje się, że opłata została wniesiona za wielokrotność rocznych Okresów Abonamentowych, chyba że Konsument wniesie o zwrot dokonanej nadpłaty. Za dzień rozpoczęcia nowego Okresu Abonamentowego uważa się dzień następny po zakończeniu poprzedniego Okresu Abonamentowego.
- OPROGRAMOWANIE – aplikacja dostarczona przez Usługodawcę, z której korzystanie możliwe jest wyłącznie w modelu SaaS za pośrednictwem Serwisu.
- POJAZD – rzecz ruchoma stanowiąca środek przemieszczania się lub transportu, posiadająca dowód rejestracyjny wprowadzona przez Użytkownika w panelu Konta,
w szczególności: samochód osobowy, ciężarowy lub dostawczy, motocykl, naczepa, przyczepa, maszyna budowlana lub innego rodzaju środek transportu. - REGULAMIN - niniejszy regulamin Serwisu.
- SAAS - („Software as a Service” czyli „Oprogramowanie, jako usługa”) usługa, która polega na zdalnym udostępnieniu oprogramowania poprzez Internet. Umożliwia ona interakcję
z aplikacją poprzez interfejs przeglądarki internetowej. - SERWIS - serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresemwww.flotamenago.pl, umożliwiający Użytkownikom korzystanie z zasobów platformy w szczególności z Oprogramowania, z którego korzystanie jako z e-usługi świadczonej przez Usługodawcę, możliwe jest w modelu SaaS.
- USŁUGODAWCA – VINVE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS 0000750371: NIP: 7133099610 REGON: 381381805, kapitał zakładowy: 50.000 zł, ul. 25 Czerwca 45, 26-600 Radom.
- USŁUGOBIORCA, UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGAELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
III. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- Oprogramowanie wraz z aktualizacjami wliczonymi w cenę pakietu, w tym prowadzenie Konta Klientaumożliwiającego w szczególności:
- zdalny dostęp do panelu zarządzania,
- rejestracjęoraz prowadzenie bazyPojazdów i kierowców,
- dostęp do historii serwisowej oraz monitoring serwisu Pojazdów,
- powiadamianie o awariach i usterkach Pojazdów oraz zgłaszanie ichza pomocą wiadomości SMS,
- dostęp do terminarza,
- rejestrację i prowadzenie historii tankowania Pojazdów,
- dostęp do modułu magazynu,
- dostęp do listy przypomnień: ważnych dat oraz kończących się terminów,
- dostęp do raportów, statystyk oraz aktualnych list Pojazdów;
- Newsletter.
- Formularz Kontaktowy.
- Świadczenie Usług na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie oraz w cenniku Serwisu.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty
w rozumieniu przepisów prawa. Usługobiorca składając zamówienie, składa ofertę kupna określonej usługi (pakietu) na warunkach podanych w jej opisie. - Cena pakietu uwidoczniona na stronie internetowej Serwisu podana jest w złotych polskich (PLN) i jest kwotą brutto zawierającą podatek VAT 23%
- Cena pakietu uwidoczniona na stronie Serwisu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie w trakcie trwania umowy w stosunku do Klienta, niezależnie od zmian cen w Serwisie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych pakietów po złożeniu przez Klienta zamówienia.
- Pakiety objęte akcjami promocyjnymi są ograniczone czasowo w terminach wskazanych przez Usługodawcę.
IV. WARUNKI ŚWIADCZENIIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usługi Elektronicznej określonejw rozdziale III pkt 1 lit. a) Regulaminu przez Usługodawcę jest płatnew zależności od wybranego przez Klienta pakietu oraz zgodnie
z cennikiem Serwisu albo indywidualnymi ustaleniami z Klientem. Opłaty za korzystanie
z Usług Elektronicznych wliczone są w cenę zakupionego pakietu. Usługodawca rozpocznie świadczenie Usługi po jej opłaceniu przez Klienta. - Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w rozdziale III pkt 1 lit. b) oraz c) Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Faktury VAT za świadczone płatne Usługi Elektroniczne wystawiane są automatycznie
w postaci elektronicznej oraz dostarczone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klientapoprzez system płatności elektronicznych, w momencie dokonania płatności przez Klienta. - Opłaty, o których mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału płatne są z góry za cały Okres Abonamentowy, na jaki została zamówiona usługa. Termin płatności za zamówiony pakiet usług to 7 dni od daty zarejestrowania się i otrzymania faktury na podany podczas rejestracji adres e-mail Użytkownika. Płatności za usługi dokonywać należy za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności Przelewy 24.pl na rachunek Usługodawcy. Elektroniczny serwis płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
- Szczegółowy wykaz opłat za korzystanie z Serwisu oraz opłat za usługi dodatkowe, określa cennik Serwisu.
- W momencie zakończeniapierwszego opłaconego Okresu Abonamentowego następuje przedłużenie umowy na korzystanie z Konta na czas nieoznaczony,
z terminem wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych. Klient ma prawo do rezygnacji z przedłużenia umowy najpóźniej 3 dni robocze przed zakończeniem pierwszego Okresu Abonamentowego, o czym jest informowany poprzez wiadomość e-mail. W przypadku braku rezygnacji Usługodawca wystawia fakturę VAT tytułem opłaty rocznej. - Usługodawca udostępnia możliwość skorzystania z bezpłatnego siedmiodniowego testu usług oferowanych w Serwisie.
- Usługobiorca zainteresowany testem proszony jest o kontakt z Usługodawcą:poprzez infolinię lub Formularz Kontaktowy.
- Każde zgłoszenie jest sprawdzane przez pracowników Usługodawcy, apo pozytywnej weryfikacji zgłoszenia, Konto jest udostępniane nasiedmiodniowy test.Po 7 dniach testu, o którym mowa w pkt 7 niniejszego rozdziału, Konto zostaje automatycznie zablokowane, a Usługobiorca testujący usługęma możliwośćzakupu odpowiadającego mu pakietuza pomocą przycisku „opłać”.
- Dane wprowadzone przez Użytkownika w ramach Konta są przechowywane przez okres 60 dni od momentu zablokowania usługi, w trakcie którego istnieje możliwość ich skopiowania. Po upływie powyższego terminu, dane zostaną usunięte z Serwisu.
- Usługobiorca zobowiązany jest do uiszczania opłat za świadczone Usługi, na warunkach określonych w cenniku Serwisu.
- Wysokość opłaty abonamentowej jest uzależniona od stopnia wykorzystania Konta przez Klienta. Podgląd aktualnego stanu wykorzystania pakietu (liczba Pojazdów) jest dostępny w panelu Konta.Wycena dostępu do Serwisu w przypadku liczby Pojazdów przewyższającej 10 sztuk, ustalana jest indywidualnie z przedstawicielem Usługodawcy poprzez infolinię. Koszt połączenia ponosi Użytkownik.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wysłania drogą elektroniczną, na adres podany przy zakładaniu Konta,wiadomości przypominającej o terminie dokonania płatności.
- Z chwilą zapłaty opłaty abonamentowej Usługodawca udziela Użytkownikowi, odpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie, licencji na korzystanie z Oprogramowania wyłącznie w celach związanych z działalnością Klienta i zgodnie z przeznaczeniem Oprogramowania.
- Licencja udzielana jest na Okres Abonamentowy, za jaki Użytkownik uiścił opłatę i ulega przedłużeniu z chwilą zapłaty za kolejny Okres Abonamentowy.
- Użytkownik nie jest uprawniony do dokonywania we własnym zakresie lub przy udziale osób trzecich odtwarzania kodu źródłowego (ang. reverse engineering), dezasemblacji
i dekompilacji Oprogramowania. - Użytkownik zobowiązuje się nie korzystać z oprogramowania mogącego zakłócić pracę Oprogramowania dostarczanego za pośrednictwem Serwisu.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Oprogramowania zawierana jest na czas oznaczony (z zastrzeżeniem pkt 6 niniejszego rozdziału)i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystaniaz niej przez Usługobiorcę lub upływu okresu wypowiedzenia, o którym mowa w pkt 6 niniejszego rozdziału. Informacje
ofunkcjonalnościach Oprogramowania oraz zasadach budowania cennika i jego stawkach dostępne są na stronie Serwisu oraz na infolinii. - Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za modyfikacje funkcjonalności Oprogramowania wprowadzone przez niego w związku z konfiguracją Oprogramowania.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Oprogramowania oraz z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz przesyłaniatreści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Oprogramowania,
w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, do momentu wyjaśnienia kwestii naruszeń,
a najpóźniej w terminie do 14 dni od momentu zawieszenia dostępu.
V. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (Newsletter, Konto).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowęo świadczenie usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@flotamenago.pl.
- W przypadku automatycznego przedłużenia ważności Konta (dalsza możliwość korzystania z Oprogramowania) na czas nieoznaczony, Usługobiorca może wypowiedzieć umowę o świadczenie tej usługi bez wskazywania przyczyn, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@flotamenago.pl.Termin wypowiedzenia wynosi 14 dni roboczych.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną
o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy przesyła treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia). - Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
- Usługobiorca ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili rozwiązania umowy o prowadzenie Konta.
- Kwotę zapłaty, o której mowa w pkt 3 niniejszego rozdziału oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem ceny lub wynagrodzenia. Kwota za niewykorzystany Okres Abonamentowy podlega zwrotowi w terminie 14 dni od rozwiązania umowy.
VI. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwempoczty elektronicznej na adres:biuro@flotamenago.pllub Formularza Kontaktowego.
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią
i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. - Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
VII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
- Z zastrzeżeniem pkt 3 niniejszego rozdziału, Usługobiorca będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Konsument zawarł umowę o świadczenie usług.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania wykonania usługi, to ma On obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia,
z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
VIII. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści stanowiące integralną część strony (w tym Oprogramowanie)zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.flotamenago.pl korzystają
z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem elementów zamieszczanych przez Usługobiorców lub wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich oraz dozwolonego użytku) są własnością VINVE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS 0000750371: NIP: 7133099610 REGON: 381381805, kapitał zakładowy: 50.000 zł, ul. 25 Czerwca 45, 26-600 Radom. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.flotamenago.pl, bez zgody Usługodawcy. - Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.flotamenago.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Usługobiorca przesyłając Serwisowi pliki oraz inne treścipotwierdza swoje prawo do dysponowania nimi oraz ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenia autorskich praw majątkowych i pokrewnych oraz dóbr osobistych osób trzecich, a w wypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę z jakimikolwiek roszczeniami lub żądaniami w stosunku do Serwisu, zobowiązuję się zwolnić Serwis z wszelkiej odpowiedzialności z tytułu naruszeń oraz do całkowitego zaspokojenia roszczeń osób trzecich w tym zakresie.
IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
-
-
-
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Serwisie były kompletne
i aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo. - Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Usługobiorców niezgodnie z celami Serwisu lub z naruszeniem przepisów RODO.
- Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentami:
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Serwisie były kompletne
-
-
-
- za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
- w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu przez Usługobiorcę niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą, których Usługobiorca łączy się z systemem Serwisu,
- za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,
- za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, a także utratę danych Usługobiorców niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
- za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych
w Serwisie.
X. GWARANCJA SLA
- Poziom SLA oznacza zobowiązanie Usługodawcy do zapewnienia w każdym okresie miesięcznym ciągłości działania Usługi w zakresie wynikającym z Regulaminu, bez awarii na poziomie 99%.
- Awaria to nieprawidłowość świadczenia Usług przez Usługodawcę skutkująca przerwą
w świadczeniu Usług lub istotnym obniżeniem ich, jakości. Awaria w rozumieniu niniejszej gwarancji SLA oznacza brak możliwości korzystania z głównych funkcji usługi, do których należy: wyświetlanie stron internetowych, obsługa DNS, przyjmowanie i wysyłanie poczty elektronicznej i przetwarzanie baz danych. - Gwarancja SLA obejmuje następujący zakres:
- Dostarczanie łącza internetowego do serwera.
- Dostarczanie prądu do serwera.
- Techniczną sprawność serwera na poziomie sprzętowym.
- Techniczną sprawność serwera na poziomie systemu operacyjnego.
- Techniczną sprawność serwera na poziomie działania usług: DNS, serwera www, bazodanowego i poczty elektronicznej.
- Techniczną sprawność Konta Usługobiorcy, o ile został on udostępniony, w zakresie związanym z podstawowym działaniem Usług.
- Gwarancja SLA nie obejmuje w szczególności wydarzeń i następstw wydarzeń związanych z:
- wyczerpaniem dostępnej powierzchni dyskowej na jakiejkolwiek partycji, której wykorzystanie zależy od Usługobiorcy,
- problemów z działaniem strony wynikających z działania skryptów na stronie, lub też z jej modyfikacją (także przez wirusy, hakerów itp.),
- problemów związanych z wykorzystaniem Usług Elektronicznych do obsługi niewspółmiernie wielkiego ruchu.
- rozsyłaniem SPAM’u, funkcjonowaniem oprogramowania antyspamowego i antywirusowego,
- blokadą Usług z przyczyn określonych w Regulaminie,
- oknami serwisowymi - które ustala się w każdą sobotę w godzinach 2:00 - 6:00 Podczas okna serwisowego Usługodawca na prawo dokonywania prac na serwerach, które mogą skutkować krótkotrwałą niedostępnością Usług. W miarę możliwości technicznych, jeśli charakter prac pozwala na ich wcześniejsze zaplanowanie, Usługodawca poinformuje o przerwach w wyprzedzeniem nie krótszym niż 24 godziny.
- działaniem Konta Usługobiorcy w zakresie ustawień niezwiązanych z głównymi funkcjami serwera.
- działaniem siły wyższej.
- Siła wyższa, o której mowa w pkt 4 lit. h) niniejszego rozdziału to zdarzenie niezależne od Usługobiorcy lub Usługodawcy, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności wojny, katastrofy naturalne, strajki oraz akty wydane przez organy władzy publicznej
- Gwarancja SLA nie obejmuje przerwy w działaniu Usług Elektronicznych, związanych
z konserwacją systemów lub innymi planowanymi czynnościami, o których Usługodawcainformuje, z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- Zmiany dokonane w Regulaminie Serwisu przez Usługodawcę, wiążą Usługobiorcę, pod warunkiem, iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Usługobiorcy o zmianach przez Serwis.
- O zmianach Usługodawca poinformuje Usługobiorcę drogą elektroniczną wysyłając powiadomienie na kontaktowy adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta lub za pośrednictwem jego Konta.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem,
w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego. - Wszelkie spory wynikłe między Usługodawcą, a Usługobiorcami będą rozstrzygane
w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 6 niniejszego rozdziału. - Sądowe rozstrzyganie sporów:
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce siedziby Usługodawcy.
- Usługobiorca będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
-
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.